Drillcon erhåller ett borrkontrakt med mandalay resources – Björkdalsgruvan AB

Maio 17, 2019

Drillcon erhåller ett borrkontrakt med mandalay resources – Björkdalsgruvan AB

Aktieägarna i Drillcon AB (publ) har den 17 maj hållit årsstämma i Nora.

Björkdalsgruvan AB – Mandalay Resources och Drillcon Scandinavia har slutit ett avtal rörande kärnborrning. Arbetet förväntas starta upp i närtid och omfattar ett års borrning.

– “Vi är mycket glada att vi har fått förtroende med Björkdalsgruvan AB att genomföra kärnborrning. Björkdalsgruvan är en välkänd kund för Drillcon men som vi inte haft något kontrakt med. Därför är det roligt att vi premieras med ett kontrakt och att vi tar nya marknadsandelar. Kontraktets storlek är inte särskilt stort sett till Drillcons omsättning idag och har en marginell positiv påverkan på resultatet.” säger Patrik Rylander vd på Drillcon AB.

Drillcon AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX Stockholm AB. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission, +46 (0)8 – 684 211 00, info@eminova.se