Drillcon Scandinavia Erhåller ett Borrkontrakt Med Lkab Motsvarande ett Värde upp Till 200 Mkr

Drillcon AB – Tredje Kvartalets Rapport – 2018
Novembro 13, 2018
Drillcon erhåller ett borrkontrakt med chelopech mining – Dundee precious metals inc
Janeiro 3, 2019

Drillcon Scandinavia har slutit ett ramavtal med LKAB, Malmberget rörande prospekteringsborrning. Om avtalet avropas i sin helhet kan det motsvara ett värde upp till 200 Mkr. Avtalet är giltigt för en period om fyra (4) år och startas upp direkt.

“LKAB är, och har under en mycket lång tid varit en mycket viktig kund rörande prospekteringsborrning till Drillcon Scandinavia. Vi är mycket glada att sluta ett ramavtal som sträcker sig även period om fyra (4) år. Det visar att LKAB har förtroende och är nöjda med de arbeten som vi historiskt gjort. Vidare ger avtalet en långsiktig stabil produktionsvolym för Drillcon Scandinavia.” säger Patrik Rylander vd på Drillcon AB.

Drillcon AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX Stockholm AB. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB