Drillcon erhåller borrkontrakt med boliden tara mines dac på irland

Drillcon erhåller ett borrkontrakt med tolos entreprenad as
augusti 13, 2020
Drillcon sluter ett borrkontrakt med trafigura mining group – matsa som motsvarar ett värde mellan 240-260 mkr
september 7, 2020

Boliden Tara Mines Dac har tecknat ett ramavtal med Drillcon Scandinavia rörande prospekteringsborrning. Avtalet avser borrning underjord och sträcker sig över en period om 12 månader. Arbetet kommer starta upp i närtid.

– ” Vi är otroligt ödmjuka inför denna nya uppgift och glada att vi fått förtroendet från Bolidens ledning i Irland att gå in på en ny geografisk marknad och genomföra prospekteringsborrning. Boliden är en viktig kund och vi ser det som kvitto på att Drillcon levererar ett mervärde till Boliden koncernens produktion av basmetaller.”

säger Patrik Rylander vd på Drillcon AB.

Nora 24 augusti 2020

Pressreleasen och ytterligare information om Drillcon kan inhämtas på www.drillcon.se

Drillcon AB (publ), med dotterbolagen Drillcon Scandinavia AB, Drillcon Iberia SA, Drillcon Americas SpA och Drillcon Norway AS, utför prospektering- och raiseborrning inom gruv- och anläggningsindustrin, i Norden, Iberiska halvön och sydamerikanska marknaden.