Drillcon erhåller ett borrkontrakt med mandalay resources – Björkdalsgruvan AB

Drillcon erhåller ett borrkontrakt med posiva oy i Finland
december 5, 2019
Drillcon erhåller ett borrkontrakt med chelopech mining – dundee precious metals inc
december 27, 2019

Björkdalsgruvan AB – Mandalay Resources och Drillcon Scandinavia har slutit ett avtal rörande prospekteringsborrning för 2020. Kontraktet börjar gälla mars 2020 och borrningsarbetet skall vara slutfört under 2020. Kontraktet motsvarar ett värde på ca 15 Mkr om kontraktet avropas i sin helhet. Kontraktet har även en option som kan avropas och motsvarar maximalt ett värde på ca 5 Mkr.

Vi är mycket glada att vi har fått förtroende med Björkdalsgruvan AB att genomföra prospekteringsborrning under 2020. Björkdalsgruvan är en av norra Europas största gruvor för utvinning av guld. Gruvan är belägen nordväst om Sandfors, cirka 20 kilometer väster om Kåge i Västerbottens län. Vi är mycket glada att vi premieras med ett kontrakt med Björkdalsgruvan och vi ser det som ett kvitto att Drillcon levererar ett mervärde till deras produktion av guld.’’ säger Patrik Rylander vd på Drillcon AB.

” säger Patrik Rylander vd på Drillcon AB.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Drillcon AB (publ) ska offentliggöra enligt Europaparlamentets och rådets förordning (596/2014/EU) om marknadsmissbruk (MAR). Informationen lämnades genom ovanstående persons försorg för offentliggörande den 6 november kl 08.30 (CET). Kvartalsrapporten har översiktligt granskas av företagets revisorer. Detta pressmeddelande, liksom ytterligare information om Drillcon AB, finns tillgänglig på www.drillcon.se.