Drillcon erhåller raiseborrningskontrakt i bolidenområdet

maj 20, 2020
Drillcon stabiliseringsborrar vid brandhärjad fastighet i Stockholm
juni 15, 2020

Boliden och Drillcon Scandinavia har tecknat ett raiseborrningskontrakt i Bolidenområdet. Kontraktet avser att borra två stycken ventilationsschakt och innehåller även en option avseende schaktförstärkning. Arbetet kommer starta upp under kvartal 3, 2020.

Det är mycket glädjande att Drillcon fortsätter teckna nya borravtal och flyttar fram positionerna inom raiseborrning i Sverige. Boliden är, och har mycket länge varit, en viktig kund rörande prospekterings-borrning för Drillcon. Vi är mycket glada att återigen fått nytt förtroende och denna gång med ett raiseborrningskontrakt. Vi ser det som ett kvitto på att Drillcon levererar ett mervärde till Boliden och deras produktion av koppar, bly och zink.” säger Patrik Rylander vd på Drillcon AB.

Nora 25 maj 2020

Pressreleasen och ytterligare information om Drillcon kan inhämtas på www.drillcon.se

Drillcon AB (publ), med dotterbolagen Drillcon Scandinavia AB, Drillcon Iberia SA, Drillcon Americas SpA och Drillcon Norway AS, utför prospektering- och raiseborrning inom gruv- och anläggningsindustrin, i Norden, Iberiska halvön och sydamerikanska marknaden.